
به گزارش مجله خبری تحلیلی گیل رخ، امروز چهارشنبه ۲۰ خرداد همایش ایمنی و مدیریت مصرف انرژی با حضور دکتر حمید رضایی فرماندار صومعهسرا، رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق استان گیلان و جمعی از مدیران، نیروهای عملیاتی و سیمبانان امور توزیع برق شهرستانهای صومعهسرا، فومن، شفت، ماسال، تولمات، احمدسرگوراب و ماسوله به میزبانی شهرستان صومعهسرا در سالن فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
فرماندار صومعهسرا در این همایش با تجلیل از ایثارگریهای کارکنان صنعت برق، اظهار داشت: خدمت در حوزه توزیع برق به دلیل ارتباط مستقیم و مداوم با مطالبات مردم، از جایگاه بسیار ویژهای برخوردار است.
وی با اشاره به سختی کار و مخاطراتی که نیروهای عملیاتی و سیمبانان در شرایط مختلف جوی و حوادث طبیعی متحمل میشوند، افزود: نیروهای توزیع برق با از خودگذشتگی در سرما، گرما و شرایط بحرانی، امنیت انرژی و آسایش را به خانههای مردم بازمیگردانند؛ این تلاشهای شبانهروزی که اغلب از دید عموم پنهان میماند، مصداق بارز ایثار در خط مقدم خدمترسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت «مدیریت مصرف» به عنوان یک مسئولیت اجتماعی تأکید کرد و گفت: علاوه بر قدردانی از زحمات خادمین این صنعت، ضروری است تمامی آحاد جامعه با مصرف بهینه، به رفع ناترازی برق کمک نمایند؛ این مشارکت عمومی نه تنها فشار بر شبکه را کاهش میدهد، بلکه بستر پایداری انرژی برای صنایع و تولیدکنندگان را فراهم کرده و از توقف چرخه تولید در شهرکهای صنعتی جلوگیری خواهد کرد.
فرماندار صومعهسرا خاطرنشان کرد: کشور ما امروز در میان جنگ ترکیبی و تحریمهای ظالمانه دشمنان قرار دارد؛ لذا عبور موفق از چالشهای زیرساختی همچون ناترازی انرژی، نیازمند همدلی، مدیریت درست و همراهی مردم با تلاشگران عرصه خدمت است.

رضایی با اشاره به شرایط کنونی کشور و تحمیل جنگ نظامی، بر لزوم دوچندان شدن مسئولیتها در تمامی حوزهها تاکید کرد.
رضایی با اشاره به شرایط کنونی کشور و تحمیل جنگ نظامی، بر لزوم دوچندان شدن مسئولیتها در تمامی حوزهها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با ایستادگی مردم و تدابیر رهبری، موفق به ناکام گذاشتن دشمن در جنگ نظامی شدهاند، اظهار داشت: دشمن به این نتیجه رسیده که در جنگ نظامی موفق نبوده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه به اهمیت حوزه اقتصادی و مصرف انرژی پرداخت و گفت: اگر بتوانیم انسجامی که در سال گذشته در مقابله با دشمن تقویت شده است را در حوزه اقتصادی و مصرف نیز به کار گیریم، میتوانیم در ناکام گذاشتن اهداف شوم دشمن در این حوزه نیز موفق باشیم.
وی بر لزوم توجه به مصرف صحیح و رعایت استانداردهای تخصصی در حوزه انرژی تاکید کرد و افزود: رعایت این اصول میتواند کمک شایانی به ما در مقابله با اهداف اقتصادی دشمن نماید.
دکتر رضایی همچنین به اهمیت سلامت، شادابی و چابکی فعالان حوزه انرژی و رعایت اصول ایمنی در حین خدمت اشاره کرد و بیان داشت: شنیدن اخبار ناگوار از حوادث کاری برای کارکنان، بسیار ناراحتکننده است، این حوادث با رعایت ایمنی و اصول حفاظتی کاملاً قابل پیشگیری هستند.
وی تاکید کرد که جان کارکنان سرمایههای ارزشمندی هستند و حفظ سلامت آنها با رعایت اصول ایمنی، خسارات را کاهش میدهد.
فرماندار صومعهسرا از اقدامات صورت گرفته در خصوص تبدیل کابلهای قدیمی مسی به کابلهای خودنگهدار، نصب ترانسها و تقویت برق در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: با وجود اقدامات ارزنده و رتبه نسبتاً خوب صومعهسرا در سطح استان، هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به محدودیتهای اعتباری و هزینهای در شرایط کنونی کشور، خواستار همکاری شوراهای اسلامی، دهیاران، بخشداران و شهرداران با نیروی انتظامی و حوزه برق برای حفاظت از زیرساختها و جلوگیری از سرقت ها شد.
دکتر رضایی همچنین از تلاشهای شبانهروزی نیروی انتظامی، پایگاههای بسیج و گشتهای رضویون در برقراری امنیت و آرامش در شهرستان صومعهسرا تقدیر کرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اقدامات وزارت نیرو در توسعه زیرساختها، بتوان بر مشکلات موجود در این حوزه فائق آمد.





























