×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false


بنام پروردگار راستی‌ها

جناب آقای مجید صانعی
خالق شورای شیشه‌ای! آقای حقوقدان! و سخنگوی! شورای اسلامی شهر صومعه‌سرا

سلام علیکم
پیرو نامه سرگشاده جنابعالی خطاب به نماینده مردم غیور فومن و شفت بر آن شدم نکاتی را جهت ثبت در تاریخ این شهر یادآور شوم؛

جناب آقای صانعی،
آری مجلس جای بی‌لیاقت‌ها نیست…

بهتر بگویم هیچ جایگاهی، جای بی‌لیاقت‌ها نیست….

نمی‌دانم آیا شما و همکارانت در شورا به این چیزی که خود میگویی ایمان دارید؟؟!! که؛
مهدی افتخاری نماینده‌ای که دو روز پس از رای آوردنش در دوره دهم همگان به افتادنش در دوره یازدهم اعتقاد داشتند توصیه به استعفا و محکوم به بی‌لیاقتی می‌کنید!!
به نظر نیاز به توصیه جنابعالی برای استعفا آن روحانی، به ظاهر از الان افتاده نبود!!!

آقای سخنگو!، بهتر نبود بجای اینکه امروز فریاد یاحسین یاحسین برای دفاع از حقوق مردم مظلوم صومعه‌سرا بر آورید، درست یکسال قبل که جوانان تحصیلکرده و بیکار این شهر برای برخی تصمیمات شما و همکارانتان اعتراض میکردند به وظیفه قانونی خود درست عمل می کردید؟؟!! و صدای آنان را می‌شنیدی؟؟!!

آقای سخنگو، هر آدمی برای نوشتن چنین مرقومه‌ای باید یا هم اندازه طرف مقابل باشد یا هم وزن سیاسی/ نمی‌دانم با کدام ترازو به این نتیجه رسیده‌ای و قلم فرسایی نمودی…

ای‌کاش امروز قبل از انکه به فکر نسخه‌پیچی برای دیگران باشی یکبار هم شده در آستانه سومین سال حضور خود در شورا مقداری وقت می‌گذاشتی و به شعارها و وعده‌های شب انتخابات خود و عملکرد این دوسال خود توجه می‌کردی شاید قبل از استعفا نماینده فومن، بر آن شدی که خود از عرصه شورا شهر ما استعفا دهی…!!

قطعا هر عزیزی بخواهد خود را مدافع حقوق مردم بداند و به نمایندگی از آنها فریاد برآورد، شما و همکارانتان از درجه چنین اعتباری بواسطه بسیاری از تصمیمات و حق کشی‌هایتان در طی این چند سال، ساقط هستید!

آقای سخنگو!
نمی‌دانم بر چه حقی خود را سخنگوی مردمان فهیم و مظلوم صومعه‌سرا دانستی در حالی که تاکنون وظیفه اصلی خود بعنوان سخنگویی پنج عضو شورا را به خوبی انجام نداده‌ای!!!

بهتر نبود بجای قلم فرسایی ،بین خود و همکارانت و نماینده فومن بواسطه کارهای کرده و نکرده، ایفای درست خدمت و انجام وظیفه یک مقایسه عادلانه برگزار میکردی…

به یقین میدانی بین حقیر و نماینده فومن هیچ قرابتی نیست و همه همشهریان و دوستان و آشنایان فومنی و صومعه‌سرایی که ما را بشناسند می‌دانند که حقیر همیشه از ارادتمندان و حامیان رقیب جناب افتخاری بوده و می‌باشم و مضاف بر اینکه همچون همه همشهریان صومعه‌سرایی خودم این حق را محفوظ میدارم تا ایشان طی سخنرانی از قدمت و هویت و شرافت صومعه‌سرایی‌های همیشه قهرمان و نماینده پرتلاش، خدمتگذار و باتجربه شهر ما برادر بسیار عزیزم دکتر سید کاظم دلخوش اباتری عذرخواهی نماید!!

آقای به اصطلاح سخنگو!
آیا بهتر نبود جنابعالی بجای نسخه‌پیچی برای یک نماینده مجلس به وضعیت خود و همکارانت توجه میکردی؟!

بهتر نبود بجای آنکه وارد دعوای سیاسی دو نماینده مجلس شده تا خود دیده شوید، اجازه می‌دادید نماینده شهرستان صومعه‌سرا با دوبیتی‌های همیشگی خود از فرهنگ و ادب و تمدن صومعه‌سرایی دفاع میکرد و به همکار خود پاسخ می‌داد!

مجید خان این راه #خودشیرینی پیش دکتر دلخوش و در اذهان مردم این شهر نبود!!!

اگر قرار بود از آنان دفاعی کنی در طول این سالها که هم ریاست ستاد جوانان دکتر دلخوش و هم عضویت شورا شهر را بر عهده داشتی باید با عمل خود از جوانان تحصیلکرده و بیکار این شهر دفاع میکردی!!؟؟

شمایی که در آخرین سال نمایندگی‌ ایشان تاکنون نتوانستی یک نشست و دیدار جهت انسجام و هم فکری و هم‌افزایی جوانان دلخوشی برگزار کنی…

امروز به چه حقی و با چه مجوزی خود را مدافع حقوق این جوانان مظلوم می‌نامی؟!

آقا مجید؛ یادت هست شعارها و برنامه‌های ایام تبلیغات انتخاباتی شما؟؟یادت هست از عباس ناظمی ها یاد میکردی؟

آری ، اگر مرحوم ناظمی‌ها همیشه مورد اقبال مردمی بودند بدلیل آنکه هم در جلسات شورا با مردم و مدافع حقوق آنان بودند و هم در کف خیابان‌های این شهر!!

عباس ناظمی هیچگاه از نام و کرسی شورا برای خود وخانواده‌اش نمد نبافت!!
عباس ناظمی در خانه و خانواده بیکار فراوان داشت اما با لابی خود نخواست برای آنان و حتی فرزندان دوستان خود از حق برابری و یکسان همه شهروندان جهت جذب در شهرداری استفاده کند!!!
( دقیقا باید به خاطر بیاوری چه میگویم!!
“دومین شب از تبلیغات پشت تریبون وقتی برایمان سخن رانی!! میکردی، ما را ارجاع دادی به جایگاه‌های سی ان جی و واحدهای مختلف شهرداری جهت شناسایی اعوان و انصار اعضا شورا شهر گذشته!!
و به همه ما بشارت دادی که در صورت کسب رای اعتماد ضمن مواخذه آن‌ها، عهد می‌بندی که به جز رعایت عدالت و آزمون از هیچ محلی حتی یک کارگر ساده هم جذب شهرداری نشود!!)

و اما آنکه
مرحوم ناظمی را که سنبل شورا می‌نامیدی باید بدانی که او هیچ گاه منافع شهر را برای انتخاب شهردار به آلاچیقی در بام سبز ماسال نبرد!! و با لابی‌گری گزینه‌های بهتری ( همچون جباری، مسرور و توفیقی) که برای تصدی شهرداری صومعه‌سرا مطرح بودند را با عضو علی البدل شورا (شهردار فعلی) ترجیح نمی‌داد!!

اگر به گذشته و زندگی عباس ناظمی تا آخرین روزهای عمر پربرکتش بنگریم همان پیکان دهه شصت را در حیاط خانه‌اش می دیدیم و او هیچ گاه برآن نشد فریب زرق و برق دنیا را با رای دادن یا ندادن به فلان مصوبه بخورد و یک شبه سوار بر مرکب‌های شاسی بلند شود!!

او براستی نماد بزرگ مردی و بزرگ اندیشی و تعالی‌خواهی صومعه‌سرا و صومعه‌سرایی بود!!

این فرمایش شما صحیح است که ما مرغ و نماینده پرتلاش ما نماینده خروس‌ها نیست!!
اما با خود فکر کرده‌اید اگر شما و همکارانت و شهردار ما به درستی به وظیفه خود عمل می‌کردند دیگر نیاز نبود نماینده پرتلاش ما برای تهیه قیر و آسفالت از وقت خود بگذرد و صرف تهیه قیر و اعتبار در وزارتخانه‌ها بکنند تا برای دم مرغ لانه‌های ما هم بواسطه فراوانی قیر، آسفالت شود!! تا عکس یادگاریش نصیب شما و همکارنتان شود و توهین‌های آن نصیب نماینده‌ی ما!!!

شما خود را مرد قانون و فرزند شهر و شهرداری و خالق شورا شهر شیشه‌ای (که هرگز شیشه‌ای و شفاف نبود) نامیدی!!
آیا تاکنون شده طی یک فرایند قانونی از شهردار منتخب خود دلیل کیفیت بد زیرسازی و آسفالت عربان و دلیل نصب چراغ‌های شبیه چراغ مطالعه در خیابان امام (ره) و…. را بپرسی تا نیاز نباشد مدعی العموم و سازمان بازرسی به موضوع ورود کند!

آیا تاکنون شده برای مردم توضیح دهی چرا شهردار آنطور که باید و شاید نتوانسته به وعده‌های شما جامه عمل بپوشاند؟!

جناب صانعی، به همان امام حسین علیه السلامی که شب انتخابات ما را قسم دادی تا به شما اعتماد کنیم! ،امروز قسم میخورم که نه از روی کینه و عداوت بلکه قلم بر دستان پر از تقصیر خود گرفتم، شاید برای اصلاح امور عملکردتان به خود بیایید و یا اگر هم خدا و همشهریانم قبول کنند از این طریق و با این قلم اعلام برائت خود از شما و همکارانتان را ابراز داشته و از این طریق عذرخواهی خود را از همشهریان و آشنایانم بواسطه درخواست رای و اعتماد به شماو همکارانتان اعلام بدارم.

جناب آقایِ به اصطلاح سخنگو!، استفاده از الفاظ رکیک و دور از شان، در قاموس کسی که خود را حقوق‌خوانده می‌داند و ادعایِ حق و حقانیت و عَدلِ علی دارد، نمی‌گنجد.

در پایان اصرار می ورزم اگر با بسیاری از قسمت‌های نامه شما اختلاف نظر داشته باشم با بخش پایانی آن موافقم که مردم بهترین جواب‌ها را به خادمین خود پای صندوق‌های رای می‌دهند چه مهدی افتخاری نماینده فومن و شفت باشد و
چه مجید صانعی و همکارانش در شورا اسلامی شهر صومعه‌سرا!

این مردم فهیم و فرهیخته هستند که با چشمانی باز و قضاوتی عادلانه و نظارتی مستمر بر عملکرتان بهترین انتخاب را جهت تعالی شهرما خواهند داشت که آن روز دور از ذهن نیست.

به امید دیدار در روزهای سرنوشت‌ساز

رضا ماشین چی
شهروند صومعه‌سرایی

۲۲ تیر ۱۳۹۸

🔴 یادداشت‌های منتشر شده، الزاما بازتاب دهنده‌ی دیدگاه «نشریه گیل رخ» نیست. این یادداشت‌ها توسط نویسندگان یا منسوبین به آنان و همشهریان و مخاطبین ارجمند، برای انتشار ارسال و «گیل رخ» نیز برای حمایت از گردش آزاد اطلاع‌رسانی، آن‌ها را منتشر می‌کند.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true