×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false

محسن یوسف پور در گفت وگو با خبرنگاران، در پی انتشار فیلم حمل چوب های جنگلی در منطقه شفت، اظهار کرد: حفاظت و حراست از منابع ذی قیمت جنگلی وظیفه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان است که باید با همگرایی و همدلی سازمان های هم عرض بدون کوچکترین اغماض صورت پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، با بیان اینکه به دنبال انتشار فیلم حمل چوب در منطقه شفت در فضای مجازی بلافاصله پیگیری های لازم صورت پذیرفت، گفت: چوب مذکور در فیلم چوب درختان دست کاشت صنوبر، بید و چوب های غیر جنگلی باغی است.

وی ضمن تشکر از حساسیت مردمی در موضوع قطع درختان جنگلی، یادآور شد: براساس مواد 2 و 6 قانون حفاظت و بهره برداری جنگل، طبق توافقات به عمل آمده با مسئولان ذیربط در استان و منطقه، آن دسته از درختان خودروی جنگلی مجاز و قابل قطع که در پایین دست جنگل های استان در محوطه منازل روستاییان(اراضی غیر ملی) واقع است، به شکل محدود و با نظارت مامورین اجازه قطع داده می شود، اما در بالادست و ارتفاعات فقط برای استفاده در محدوده خانه و محوطه اشخاص و بدون خروج از محدوده جنگل، روستاییان مجاز به استفاده از چوب این درختان خواهند بود و تمامی تلاش پرسنل منابع طبیعی این است که به جد با قاچاق چوب در منطقه برخورد کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دستور موکد به فرماندهی یگان حفاظت، معاونت امور جنگل و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه جهت پیگیری مسئله حیاتی حفاظت از جنگل های طبیعی شهرستان شفت داده شده است. همچنین شخصا با حضور در منطقه، جدیت دولت در حفظ و حراست از منابع طبیعی را دنبال خواهم کرد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true